Werken als vrijwilliger

Als je bent opgeleid tot leerkracht voor het basis of middelbaar (beroeps)onderwijs, dan kun je naast zelfstandig lesgeven ook de leerkrachten inhoudelijk ondersteunen in hun vakgebied. Je bent dus van betekenis voor de leerlingen, maar ook zeker voor de leerkrachten.
Er is altijd behoefte aan scholing. Na de opleiding tot leerkracht hebben de meeste docenten in Oeganda vanwege geld, geen enkele scholing meer gevolgd.
Caroline’s ervaring is dat leerkrachten heel blij zijn met extra kennis, en hongerig zijn naar méér. Als je een achtergrond hebt als trainer van cursussen of workshops, kun je dan ook in goed overleg met haar op dit vlak van grote betekenis zijn.

Voor de vrijwilliger is Caroline de contactpersoon. Zij is degene bij wie je altijd terecht kunt voor vragen. Zowel voor je vertrek, als in wanneer je reeds in Oeganda zit. Ook in Oeganda zorgt zij voor een contactpersoon.
Omdat Stichting MIA een kleine organisatie is , hanteren zij een persoonlijke en flexibele aanpak bij het bemiddelen van stageplekken. In een persoonlijk gesprek bekijken zij samen welk werk aansluit bij jouw wensen en behoeften. Er wordt veel aandacht besteed aan de inhoudelijke voorbereiding van jouw avontuur. Niet alleen op werkgebied maar er is ook aandacht voor de voorbereiding op de culturele, maatschappelijke en economische verschillen van hun cultuur met die van ons.

foto bij